Kelan puhelinpalvelu arabiaksi, somaliksi ja venäjäksi avataan jälleen poikkeustilanteen ajaksi

Valtakunnallinen puhelinpalvelu auttaa asiakkaita kaikissa Kelan etuuksiin liittyvissä kysymyksissä. Puhelinpalvelu on avoinna kolmena aamupäivänä viikossa 3.4. alkaen. Palvelua on tarjolla arabiaksi, somaliksi ja venäjäksi.

Puhelimeen vastaavat pääkaupunkiseudun asiakaspalveluyksikön työntekijät. Yksikössä on töissä useita kielitaitoisia palveluasiantuntijoita.

Puhelinpalvelu muilla kielillä täydentää Kelan muita palveluja tilanteissa, joissa asiakas ei pysty asioimaan suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Puhelinpalvelun tavoitteena on sujuvoittaa asiakkaiden asiointia, tukea kotoutumista ja vähentää tulkkien tarvetta Kelassa asioitaessa.

Kielitaidon karttuessa asiakas ohjataan käyttämään Kelan palveluja suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Asiakkaita ohjataan myös siihen, että he hoitaisivat Kela-asiansa itsenäisesti Kelan verkkopalveluissa.

Aukiolo ja puhelinnumerot

Valtakunnallinen puhelinpalvelu on avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9–12.

Puhelinnumerot

  • arabiankielinen puhelinpalvelu 020 6344 902
  • somalinkielinen puhelinpalvelu 020 6344 905
  • venäjänkielinen puhelinpalvelu 020 6344 901.

Kelan suomenkielinen puhelinpalvelu palvelee arkisin klo 9–16.

Jaa sosiaalisessa mediassa